Wykonawcy

Współtwórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum prowadził koncerty w większości krajów Europy oraz w Stanach Zjednoczonych z udziałem wybitnych artystów, takich jak Andrzej Chorosiński, Julian Gembalski, Kevin Kenner, Olga Kern, Konstanty Andrzej Kulka, Adam Makowicz, Szymon Nehring, Bartłomiej Nizioł, Piotr Paleczny, Patrycja Piekutowska i Agata Szymczewska. Oklaskiwano go w kopenhaskim Konserwatorium Królewskim, w Filharmonii Berlińskiej, Studiu im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie i w siedzibie hamburskich filharmoników. W operach bydgoskiej i na zamku w Szczecinie dyrygował znanymi dziełami, takimi jak: Straszny Dwór, Halka, Flis i Verbum Nobile – S. Moniuszki, Traviata, Rigoletto – G. Verdiego, Madame Butterfly, Tosca, Cyganeria – G. Pucciniego, Eugeniusz Oniegin – P. Czajkowskiego, Carmen – G. Bizeta, Cyrulik Sewilski – G. Rossiniego, Wesoła wdówkaCygańska miłość – F. Lehára, Baron cygański – J. Straussa, Ptasznik z Tyrolu – K. Zellera. Z Orkiestrą Academia nagrał sześć CD. W roku 2010 zamykał nowojorski Międzynarodowy Rok Chopinowski w Lincoln Center i Carnegie Hall. Dyrygował wówczas utwory F. Chopina interpretowane przez Olgę Kern, Adama Makowicza, Jerzego Stryjniaka i Sławomira Wilka. Za wyjątkowe wydarzenie artystyczne Szczecina uznano inaugurację festiwalu Sacrum Non
Profanum z roku 2013, kiedy to poprowadził w obecności Krzysztofa Pendereckiego dzieło Mistrza – Powiało na mnie morze snów, pieśni zadumy i nostalgii. W poznańskiej Akademii Muzycznej wypromował pięć doktoratów z dyrygentury. Na Uniwersytecie Szczecińskim utworzył dwa kierunki: Muzykologię i Edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej, która odegrała kluczową rolę w powstaniu Akademii Sztuki w Szczecinie. Za wybitne osiągnięcia Kapituła Klubu Liderów Nauki przyznała Profesorowi Zachodniopomorskiego Nobla 2010 w dziedzinie nauk artystycznych. Spośród wielu odznaczeń dyrygent ceni szczególnie Wielki Order Świętego Ottona z Bambergu i Srebrny Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.
Terminy i miejsca koncertów
31 lipca (niedziela) – Berlin
Herz Jesu Kirche, ul. Fehrbelliner 99
1 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. św. Jakuba Apostoła 1
5 sierpnia (piątek) – Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
ul. Małopolska 48

Urodzony w małopolskim Żabnie, studiował grę na organach w gdańskiej Akademii Muzycznej. Po ukończeniu studiów magisterskich kontynuował naukę na Univertität der Kunst pod kierunkiem mistrza improwizacji – prof. Wolfganga Seifena. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez znanych na świecie organistów, takich jak Guy Bovet, Thierry Mechler, Tomasz Adam Nowaka, Pierre Pincemaille. Koncertujący w wielu krajach Europy, najczęściej w Danii, Francji, Niemczech oraz Polsce solista i kameralista, zatrudniony jest obecnie na stanowisku muzyka kościelnego i kantora w berlińskim kościele Mater Dolorosa.
Terminy i miejsca koncertów
7 sierpnia (niedziela) – Szczecin-Zdroje
kościół pw. Świętego Ducha, ul. Młodzieży Polskiej 17
9 sierpnia (wtorek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Okrzyknięta przez niemiecką prasę „sensacyjną dyrygentką” edukację muzyczną rozpoczęła jako skrzypaczka. Jej dyrygencki talent odkrył Eiji Oue podczas próby orkiestry studenckiej w hanowerskiej Hochschule für Musik, Theater und Medien. Maestro, wróżąc artystce karierę, przekazał jej (wówczas studentce klasy skrzypiec prof. Krzysztofa Węgrzyna) własną batutę i zaproponował studia dyrygenckie, które zwieńczyła wyróżnieniem i koncertem dyplomowym z orkiestrą NDR Radiophilharmonie Hannover. Wielkim wyróżnieniem dla niej była praca z tą orkiestrą w charakterze asystentki słynnego Eiji Oue, ponadto dużym wyzwaniem stał się również kontrakt dyrygenta-asystenta Maestro Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej. Z założoną przez siebie studencką orkiestrą Benjamin Britten Kammerorchester często koncertowała w Niemczech, a jej wykonanie Historii Żołnierza I. Strawińskiego spotkało się z tak wielkim uznaniem, że organizatorzy zmuszeni byli powtórzyć koncert. Druga dyrygentka Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus prowadziła koncerty ze znanymi zespołami w Austrii, Ameryce Południowej, Belgii, Danii, Niemczech i Włoszech, współpracowała z najważniejszymi polskimi orkiestrami, do których należą Filharmonia Narodowa, NOSPR i Sinfonia Varsovia. Oklaskiwana w znakomitych salach koncertowych, takich jak brukselska Palais des Beaux-Arts i Wiener Konzerthaus Mozart Hall, brała także udział w wielu znaczących festiwalach w Ameryce Południowej, Niemczech i Polsce. Jej koncerty transmitowało PR oraz NDR, a współpraca z Capellą Bydgostiensis zaowocowała wydaniem przez firmę DUX płyty Hity XX wieku, której patronowało Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. W dyskografii Orkiestry Amadeus pod dyrekcją Anny Duczmal-Mróz znalazły się płyty kompaktowe z muzyką S. Krajewskiego (DUX) oraz Symfonią nr 10 M. Weinberga (CPO). Prowadzone przez nią kursy dyrygenckie w Ameryce Południowej, a także realizowane w Paderewski Piano Academy z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną i wybitnymi pianistami – Ilją Schepsem, Robertem McDonaldem, Andrzejem Jasińskim, cieszą się sporym zainteresowaniem młodych muzyków.
Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (sobota) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Absolwent Conservatoire National de Musique w Paryżu w klasie klarnetu, klarnetu basowego i muzyki kameralnej, uzyskując Diplôme Supérieur tej uczelni ukończył też Université Paris 8. Zwycięzca międzynarodowych konkursów klarnetowych, m.in. Jacquesa Lancelota, w Ilzach, w Gdańsku i nagrody specjalnej Towarzystwa im. J. Brahmsa w Hamburgu rozwija swoją międzynarodową karierę jako muzyk kameralny i solista. Występował u boku znanych orkiestr (Polskiej Orkiestry Radiowej, Kameralnej Walonii, Kameralnej Filharmonii Czeskiej, Kameralnej miasta Zagrzebia) oraz kwartetów Elysee, Ebène i Henryka Wieniawskiego. Angażował się w wykonania utworów muzyki współczesnej, w tym także dedykowanych mu przez takich kompozytorów jak Karol Beffa, Ivan Bellocq, Jacques Bondon, Maury Buchala, Anthony Girard, Vincent Guyot, Philippe Hersant, Bruno Letort, Michel Lysight i Piotr Moss. Jako członek Ensemble Sillages występował w BBC, Polskim Radiu i Telewizji i Radio France. W warszawskim Studiu Koncertowym Polskiego Radia wykonał Koncert klarnetowy Aleksandra Tansmana, z Narodową Orkiestrą Polskiego Radia pod dyrekcją Michała Klauzy nagrał Koncert klarnetowy D’un silence… Piotra Mossa, a dla wytwórni Naxos Koncert i Concertino na klarnet Aleksandra Tansmana. Zarejestrował około 20 płyt kompaktowych. Jego wykonanie Kwartetu na koniec czasów Oliviera Messiaena Yvonne Loriod-Messiaen określiła jako „po prostu godne podziwu”. Wykładowca Królewskiego Konserwatorium w Brukseli prowadzi wiele kursów mistrzowskich w Republice Czeskiej (Konserwatorium w Pradze), Rosji (Konserwatorium Petersburskie), Polsce (akademie muzyczne w Gdańsku, Poznaniu, Łodzi i Katowicach), Wielkiej Brytanii (Royal College of Music w Londynie) i Belgii (Instytut Eugène‟a Ysaÿe‟a w Brukseli). Członek jury międzynarodowych konkursów im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku i Aleksandra Tansmana w Łodzi jest autorem książki The Evolution of the Clarinet, poświęconej historii tego instrumentu i wydanej przez Billaudot Paris.
Termin i miejsce koncertu
5 sierpnia (piątek) – Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
ul. Małopolska 48

Absolwent berlińskiej Hochschule für Musik Hanns Eisler, klas śpiewu prof. Heinza Reeha, Julii Varady i Alexandra Vinogradowa, oraz pedagogiki wokalnej Snezany „Neny“Brzakowic.  Członek zespołu Opery Komicznej w Berlinie kreował wiele ról operowych i wcielał się w partie solowe prezentowane w ważnych centrach muzycznych Europy i Ameryki Południowej, w tym: Betto (G. Puccini Gianni Schicchi) Polyphemus (J. Haendel Acis i Galatea) w Hamburgu i Berlinie, Kasandra (Oresteia I. Xenakis) w warszawskiej Operze Narodowej, Tonio (Pajace R. Leoncavallo) w Teatro Nacional Brasilia, Hrabia (W.A. Mozart Wesele Figara) w berlińskim Bode Muzeum, Doktor (A. Berg Wozzeck) w monachijskiej Operze Kameralnej, Pasquariello (G. Gazzaniga Don Giovanni), Doktor Bartolo (G. Rossini Cyrulik sewilski) w Britz, Aleko (S. Rachmaninowa Aleko) w Berlinie, Kaspar (C. von Weber Wolny Strzelec) na Choryńskim Lecie Muzycznym, Sprecher (W.A. Mozart Czarodziejski Flet) w czasie wielkiego tournée po Niemczech, Rocco (L. van Beethoven Fidelio) na Schleswig-Holstein Musik Festival i Rheingau Musik Festival. Brał udział w Europejskich Dniach Opery Operadagen w Rotterdamie, premierowym przedstawieniu Cantio Vykintasa Baltakasa w Konzerthaus Berlin, europejskim tournée koncertowym z Amsterdam Baroque Orchestra i w performance „Song of songs“, podczas którego z belgijskim zespołem tańca In Vitrio popularyzował średniowieczną muzykę wokalną w Antwerpii, Gandawie i Berlinie. Odbył europejską trasę koncertową z Amsterdam Baroque Orchestra, ale także powierzono mu rolę Śmierci w Cesarzu Atlantydy V. Ullmanna i Messnera w Tosce G. Pucciniego, oraz wykonanie partii basowej w Pasji wg św. Mateusza J.S. Bacha pod dyrekcją Tona Koopmana. Szczególną satysfakcję przyniosła mu współpraca z następującymi dyrygentami: Kirył Petrenko, Matthias Foremny, Friedmann Layer, Franck Ollu, Michael Jurowsky i reżyserami: Calixto Bieto, Andreas Homoki, Dietrich Hilsdorf, Richard Jones, Florian Lutz, Barbara Wysocka i Michał Zadara.
Terminy i miejsca koncertów
31 lipca (niedziela) – Berlin
Herz Jesu Kirche, ul. Fehrbelliner 99
1 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. św. Jakuba Apostoła 1

„Muzyczny omnibus” kojarzony ze słynnym powiedzeniem Zbigniewa Namysłowskiego – „Herdzin potrafi zagrać wszystko”, nagrał ponad dwieście płyt, wśród których trzy pokryły się platyną, a szesnaście złotem. Doskonały pianista, multiinstrumentalista, kompozytor, aranżer, dyrygent, producent muzyczny, nauczyciel akademicki, współpracował z większością gwiazd polskiej estrady. Jeden z niewielu polskich artystów z powodzeniem łączący działalność na polu muzyki klasycznej, jazzowej, filmowej i popowej ma w swoim dorobku ponad 3000 partytur stworzonych na orkiestry symfoniczne i kameralne, big-bandy, a także zespoły jazzowe. Koncertował i nagrywał ze światowymi gwiazdami jazzu: Marią Schneider, Richardem Boną, Oscarem Castro-Nevesem, Mino Cinelu, Eddie‟m Hendersonem, Garym Husbandem, Gregoirem Maretem, Clarencem Pennem, Dhaferem Youssef‟em, a także grał w dueciez cenionymi kameralistami: Agatą Igras-Sawicką, Jadwigą Kotnowską, Vadimem Brodskim, Pawłem Gusnarem, Wojtkiem Mrozkiem i Mariuszem Patyrą. Dyrygował doskonałymi orkiestrami, w tym m.in. Academy Of St. Martin In The Fields, Orchestre National De Belgique, Zhejiang Symphony Orchestra, Polską Fiharmonią Kameralną, Polską Orkiestrą Radiową, Sinfonią Varsovią i Sinfonią Vivą. Twórcę instrumentacji orkiestrowej nagrodzonej Oscarem za muzykę Jana A.P. Kaczmarka do filmu Finding Neverland (Marzyciel) wyróżniono Srebrnym Medalem „Gloria Artis”, Fryderykiem 2012 w kategorii Jazzowy Kompozytor / Aranżer Roku oraz sześciokrotnie uznano Aranżerem Roku w plebiscycie Jazz Top. Szef artystyczny programów telewizyjnych Idol, Jak Oni Śpiewają, Wehikuł Czasu Manna i Materny. Koncertował prawie we wszystkich krajach Europy, a także w Australii, Chinach, Indiach, Meksyku, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Ulubioną formą muzykowania i ukochanym składem instrumentalnym artysty jest trio, które współtworzy od wielu lat z Robertem Kubiszynem – kontrabasistą i Cezarym Konradem – perkusistą.
Termin i miejsce koncertu
11 sierpnia (czwartek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Pierwsze koncerty w chórze dziecięcym na dużej scenie Opery w Chemnitz zachęciły małą dziewczynkę do rozwijania swoich talentów muzycznych do tego stopnia, że mając zaledwie 15 lat, ubiegała się o przyjęcie do wyższej szkoły muzycznej na wokalistykę, skrzypce i fortepian. Absolwentka klasy śpiewu prof. Thomasa Quasthoffa w Hochschule für Musik Detmold i Hanns Eisler in Berlin uczestniczyła w kursach mistrzowskich prof. Renaty Faltin, a także studiowała w Stanach Zjednoczonych u prof. Patrycji Wise w Jacobs School of Music Uniwersytetu Stanowego Indiana. Koncertowała przede wszystkim w berlińskich teatrach, wcielając się w wiele ciekawych ról, takich jak Papagena w Czarodziejskim flecie (Teatr Brandenburg) i Cina w Lucio Silli (Tempodrom) oraz Blondy w Uprowadzeniu z Seraju W.A. Mozarta (Sala lustrzana Claerchens Ballhaus), Gorgonia w La Revoltosie R. Chapíego, Ciboletta w Nocy w Wenecji J. Straussa (Hebbel am Ufer), Miriam w Złotym cielcu H. Zapfa (premierowe przedstawienie w Kammeroper Rheinberg), Christel w Ptaszniku z Tyrolu K. Zellera, Adela w Zemście Nietoperza J. Straussa. Wielką satysfakcję sprawiają jej także recitale, dlatego regularnie uczestniczy w koncertach na sopran i organy organizowanych w Berlinie, na Słowacji i we Francji.
Terminy i miejsca koncertów
31 lipca (niedziela) – Berlin
Herz Jesu Kirche, ul. Fehrbelliner 99
1 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. św. Jakuba Apostoła 1

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureatka licznych międzynarodowych konkursów wokalnych, w tym Union des femmes artistes et musiciennes (Paryż, Francja), Premio Mattia Battistini (Rieti, Włochy), a także finalistka Konkursu dla młodych śpiewaków im. Ferruccio Tagliaviniego (Deutschlandsberg, Austria). Podczas nowojorskich obchodów dwusetnej rocznicy urodzin Fryderyka Chopina wykonała pieśni wybitnego kompozytora na słynnej scenie Carnegie Hall. Uczestniczyła w prawykonaniach dzieł Marka Jasińskiego: Exultavit Spiritus Meus (utwór jej dedykowany) oraz Psalmodia na głosy i instrumenty. Wraz z Chórem Akademickim im. prof. Jana Szyrockiego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie nagrała (2013) w systemie surround płytę z muzyką Marka Jasińskiego zawierającą m.in. kompozycję Ego Sapientia – Kantata o mądrości. Wielokrotnie uczestniczyła w koncertach inaugurujących Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sacrum Non Profanum.
Termin i miejsce koncertu
12 sierpnia (piątek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

W życiu starała się poszerzać wiedzę szczególnie nt. dwóch swoich pasji – muzyki i medycyny. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Poznaniu, odbyła studia podyplomowe m.in. w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (Zarządzanie Prawno-Finansowe Spółkami Skarbu Państwa) i na poznańskim Uniwersytecie Medycznym (Metodologia badań naukowych w medycynie), ponadto otrzymała Certyfikat Vienna School of Clinical Research w Wiedniu, a doktorat obroniła na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. Znalazła się w nielicznej grupie polskich dziennikarzy, którzy otrzymali specjalizację Dziennikarz Medyczny nadaną przez Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego w Warszawie. Autorka zróżnicowanych programów radiowych – od krótkiej informacji po reportaż. W ciągu prawie 40 lat pracy w Polskim Radiu Szczecin stworzyła kilka tysięcy audycji. Zajmowała kolejno stanowiska młodszego redaktora, redaktora, publicysty i komentatora, pełniąc funkcje kierownika Redakcji Muzycznej, następnie Redakcji Publicystyki i sekretarza Rozgłośni. Jej programy radiowe emitowano w publicznych rozgłośniach Niemiec, Kanady i Łotwy, a także w Radiu dla Ciebie oraz w programach I, II, III i IV Polskiego Radia. Była konsultantką muzyczną przy filmach tworzonych w zespole filmowym TOR Krzysztofa Zanussiego, a także redaktorem nagrań muzyki filmowej utrwalonej przez wybitnych solistów, zespoły kameralne, jak też muzyków Orkiestry Filharmonii Narodowej. Pracowała w charakterze redaktora bądź kierownika produkcji przy nagraniu ponad 100 polskich płyt kompaktowych, m.in. duetu fortepianowego Marek i Wacek, L. Możdżera, K. Dębskiego, zespołu Lombard, R. Rynkowskiego i Z. Wodeckiego. Otrzymała wiele nagród i wyróżnień honorowych, w tym: Publicysta Roku – 1995 i 1999, Optimus Hominum – Nagroda Roku 2002, Dziennikarz Medyczny 2012 Roku – I nagroda. Autorka publikacji prasowych i naukowych, wiceprezes ogólnopolskiego stowarzyszenia Dziennikarze dla Zdrowia, od roku 2012 pełni funkcję rzecznika Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum.

Perkusista jazzowy, kompozytor i aranżer, absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie (klasa perkusji prof. Stanisława Skoczyńskiego) miłość do muzyki i muzykowania wyniósł z rodzinnego domu, wsłuchując się w grę rodziców, zawodowych muzyków (ojciec – skrzypek, aranżer i kompozytor, matka pianistka). Zdobywca nagrody Grammy w kategorii najlepsza płyta jazzowa nagrana przez duży zespół za album Włodka Pawlika Night in Calisia, przez czytelników miesięcznika „Jazz Forum” jest uznawany nieprzerwanie od roku 1992 za najlepszego polskiego perkusistę jazzowego według rankingu Jazz Top. Właściciel nagrody Mateusz im. Mateusza Święcickiego Programu III Polskiego Radia oraz stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki im. Krzysztofa Komedy otrzymał też wyróżnienie dla Najlepszego Muzyka Perkusyjnego od roku 2006 do 2009 w kategorii „Perkusista Jazz / Latin / Funk” według ankiety czytelników czasopisma „Top Drummer”. Z Warszawską Grupą Perkusyjną brał udział w Warszawskiej Jesieni i Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, występował również z Orkiestrą Polskiego Radia i Telewizji w Warszawie oraz Orkiestrą Sinfonia Varsovia. W swym dorobku ma wiele koncertów i przeszło 100 sesji nagraniowych z udziałem tuzów jazzu, takich jak K. Allyson, R. Breckerem, D. Brown, M. Cinelu, J. de Franco, V. Greve, G. Guthman, K. Herdzin, P. Imm, A. Kurylewicz, D. Lockwood, P. Metheny L. Możdżer, Z. Namysłowski,
M. Napiórkowski, W. Pawlik i T. Stańko. W jego dyskografii znalazło się wiele ciekawych płyt, a wśród nich są: Night in Calisia − album studyjny Randy’ego Breckera i Włodzimierza Pawlika, Secretly Krystyny Stańko, Fabryka klamek i Cafe Sułtan Grzegorza Turnaua, Before Sunrise Roberta Kubiszyna, Secret i Barefoot Anny Marii Jopek, One Mirror… Many Reflections Cezarego Konrada.
Termin i miejsce koncertu
11 sierpnia (czwartek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

kontrabasista, gitarzysta basowy, kompozytor i producent, jeden z najbardziej wziętych polskich muzyków sesyjnych. Krakowianin, świetny jazzman zafascynowany muzyką rockową, etniczną, popularną, teatralną i filmową, wykształcony w Akademii Muzyki Rozrywkowej i Jazzu w Katowicach (klasa kontrabasu Jacka Niedzieli), nagrał jako muzyk sesyjny ponad 80 płyt i dwie sygnowane własnym nazwiskiem. W pierwszej – Before Sunrise uczestniczyli m.in. słynni muzycy: Mino Cinelu, Michał Dąbrówka, Krzysztof Herdzin, Anna Maria Jopek, Gregoire Maret, Cezary Konrad, Robert Luty, Tim Miller, Henryk Miśkiewicz, Marek Napiórkowski, Adam Pierończyk, Grzegorz Turnau, za drugą – Kubiszyn otrzymał cztery nominacje do nagrody Fryderyka i zwycięstwo w kategorii Najlepszy Jazzowy Debiut. Twórca szczyci się faktem stałej współpracy z jednym z najlepszych polskich gitarzystów Markiem Napiórkowskim, którego wspomaga nie tylko wirtuozerią gry, ale także zdolnościami producenckimi. Efektem tego działania są dwa wyprodukowane przez niego albumy: Nap oraz Wolno, przy czym ten ostatni zdobył status złotej płyty.
Muzyk chętnie wraca też wspomnieniami do nagrań utrwalonych wspólnie z takimi artystami jak: Richard Bona, Dean Brown, Oscar Castroneves, Mino Cinelu, Urszula Dudziak, Gil Goldstein, Jon Herrington, Gary Husband, Gregoire Maret, Pat Metheny, Janusz Muniak, Zbigniew Namyslowski, Makoto Ozone, Adam Pieronczyk, Gonzalo Rubalcaba, Maria Schneider with Krzysztof Herdzin Orchestra, Tomasz Stańko, Jarosław Śmietana, Grzegorz Turnau, Michał Urbaniak, Dhafer Youssef, Krzysztof Zawadzki – Walk Away.
Termin i miejsce koncertu
11 sierpnia (czwartek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Ukończył z wyróżnieniem Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Joachima Grubicha i dyrygentury prof. Krzysztofa Missony. Brał też udział w kursie mistrzowskim w Mechelen (Belgia), prowadzonym przez prof. Flor Peetersa, wybitnego kontynuatora tradycji interpretatorskich dzieł organowych Cesara Francka. Następnie naukę kontynuował w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu, w klasie koncertowej prof. Hansa Haselböcka. Laureat I nagrody oraz nagrody specjalnej Ministerstwa Kultury i Sztuki na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krakowie. Jego trasy koncertowe prowadziły dotychczas do prawie wszystkich krajów Europy, wielokrotnie do Stanów Zjednoczonych i Kanady (51 tournées), Ameryki Południowej, Afryki Południowej, Australii, Nowej Zelandii, Hongkongu, Japonii, Korei Płdn., Singapuru, Malezji i Tajwanu. Od wielu lat łączy występy organisty-wirtuoza z działalnością dyrygencką. Publiczność z entuzjazmem nagradzała jego występy na znanych międzynarodowych festiwalach oraz w czołowych ośrodkach muzycznych (Sztokholm, Londyn, Wiedeń, Sydney, Wellington, Nowy Jork, Minneapolis, Bogota, Buenos Aires). Swój kunszt wykonawczy prezentował w takich renomowanych salach koncertowych jak Filharmonia Krakowska, Sala Luis Angel Arango w Bogocie, Cleveland Museum of Art, Roy Thompson Hall w Toronto, Sejong Cultural Center w Seulu, National Concert Hall w Taipei. Propagator polskiej muzyki organowej na świecie ma w dorobku artystycznym wiele płyt kompaktowych zrealizowanych w Polsce i Niemczech, a także liczne archiwalne nagrania telewizyjne i radiowe m.in. dla Radio Hilversum, Radio New Zealand, Radio Suisse Romande, National Public Radio – U.S.A., South African Broadcasting Corporation.
Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (środa) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

1 2 3